6 Kasım 2008 Perşembe

ordan burdan

Dün gece Abbas Güçlü ile Genç Bakış'ı izledim.Oldukça geç bir saatte yayınlanmasından herkes gibi bende çok şikayetçi oldum dün gece.Çünkü konu ve konuk haylice ilgimi çekti.Konu "Mustafa" adlı film konuk ise filmin yazarı ve yönetmeni Can Dündar'dı.Filmi ne yazkki şehrimizde sinema olmadığı için (ki bu burası için aslında utanç verici bir durum gerçi varolan sinema dersaneye dönüştürüldü bu da ikinci utanç verici durum) izleyemedim.ancak şöyle bir durum varki şimdi daha da fazla istiyorum o filmi izlemeyi.
Bence bir lidere tüm en'leri yükleyip ulaşılmaz kılarsanız peygamberden farkı kalmaz.Zaafları,korkuları,arzuları,aşkları ve yenilgileri de olmalı eğer insanüstü bir canlı değilse.En azından biz öyle olmasını beklemiyorsak.Atatürk'ü kendimize çekmek demek onun varlığını küçültmüş olmak demek değil ki.
Tekrar filmi izlemediğimi söyleyeyim ama dün gece farkına vardığım bir durum var ki o da en azından Can Dündar'ın her eleştiriye cevabı var.Bazen öyle eleştiriler yapılıyor ki sonunu düşünmeden konuşmalara benziyor.Kitabın sonu okunmadan ortalarında bir yerden yorum yapmak oldukça sakıncalı en azından haksızlık.

Türkçe'ye çevrilmiş adıyla "Şantör"adlı filmi izledim geçenlerde.Eleştirmen değilim sadece izleyiciyim ama ne yazık ki içime sinerek izlediğim bir aşk hikayesi değildi.Yorumlarında büyüleyici ifadesi kullanılmasına rağmen...Yanlış bir yorum belki ama Gérard Depardieu'ya ne yazıkki aşk yakışmamış.Belki karşı cinsin oldukça genç olmasıyla ilintili bir durum ama ben yine de ikna olamadım.Aşk ne yazıkki bu filmde güzel değil.En azından klasikleşmiş "Kasımda Aşk Başkadır" "New York'ta Bir Sonbahar" "Ayrılık" gibi filmlere hiç benzemiyor.

Paris Sarhoşu hala elimde.Ben bu kitap bitmesin istiyorum.Belki de etkisinden sıyrılana kadar yeni bir kitaba başlamayacağım.Sırada okunacak yığınla kitabım olmasına rağmen bitmemeli bu kitap...

Teyzemin eşi iş için yurtdışına Çin'e gitmişti.Teyzem için oldukça zorlu bir süreçti.Allah'tan zamanlamasını haylice iyi ayarladı da çıldırma noktasına gelmeden evine döndü.Yiğenini de unutmayan eniştem çeşitli magnetler ve tarak getirmiş.Teşekkür etmek gerek.

Uzun süren grip gitti öksürüğü kaldı yadigar....

Hiç yorum yok:

Etiketler

İzleyiciler